Sedan o délce 4530mm má design nazvaný (fluidic sculpture) t.z. tekoucí sochy a musíme říci, že tento styl Hyundaie plný křivek a úhledně protáhlých vln se nám i celé redakci velice zamlouval. A z obdivu kolemjdoucích tak můžeme usuzovat, že automobilka Hyundai se dala správným směrem k oslovení zákazníků chtějící dynamický a moderně pojatý automobil a nechtějí zapadat do uniformity ostře tvarovaných hran a přesných kosočtverců. Od toho jsou tu jiné značky. A taková odvaha by se měla ocenit! Uvidíme co na to zákazníci?
Sedan má celkovou délku 4530mm, šířku 1775mm, výšku 1445mm a to nejlepší na konec rozvor 2700mm!! Z čehož těží především pasažéři na zadních sedačkách.
Motor pouze jedinný, ale povedený!
Z obsahu 1591cm3 s kódovým označením Gamma se inženýrům z Koreje podařilo dostat 97kW/132 koní při 6300 ot./min. a maximálním točivým momentem 158 Nm při 4850 ot./min. a to bez přeplňování. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne Elantra za 10,7 vteřin. Motor je atmosférická šestnáctistovka s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a šestistupňovou manuální převodovkou. Kombinovaná spotřeba je výrobcem udávaná 6,4 l/100 km. Což můžeme v rámci 500 km redakčního testu v kombinovaném provozu potvrdit. Objem nádrže činí 48 litrů. To znamená reálný dojezd 750 kilometrů.
Motor je již od nastartování příkladně tichý a kultivovaný. Do volantu, pedálu ani řadicí páky nepronikají žádné vibrace a proto se jízda stává klidnou a tichou. Což podporuje v celku přesná šestistupňová manuální převodovka, která snižuje otáčky motoru a zároveň i spotřebu na příjemnou mez. Při 130 km/h točí motor na šestý převodový stupeň 3500 za minutu s apetitem 6,4 litru. Námi testovaná verze Style 1,6i/6M s 97 KW byla vybavená okamžitou průměrnou spotřebou a ukazatelem řazením stupňů. Zvláště ženám v redakci se tato malá maličkost velice zamlouvala.
Design
Ač se na první pohled může zdát, že před sebou vidíte velice podařený liftback stojí před Vámi velice designově podařený sedan s krátkými převisy karoserie a dynamickými liniemi táhnoucí se od předních světel, přes kliky dveří až po zadní velké lampy patřící kufru. Linie boku nám připomínají vlny. Objem zavazadelníku je 485 litrů. Bohužel s otvorem patřícím všem sedanům. Pod podlahou je plnohodnotné rezervní dojezdové kolo. Přední linie jsou po vzoru nového fluidního designu a společně s velkými světly umocňují dynamicky působící příď. Jak na nás automobil působí zvenku, po vzoru vln a křivek tak to vše se promítá ve vzdušném a variabilním interiéru. Jedinou výtku v interiéru, kterou jsme zaznamenali byly široké A sloupky, přes který je špatný výhled do boku a řidič se tak více musí snažit najít si ideální výhled z vozu. Čelní sklo je dostatečně velké a umožňuje dobrý výhled vpřed. I přes vyšší posez na předních sedačkách, které se dají elektricky nastavovat, je pozice za volantem velmi příjemná a na tuto třídu vzdušná. A to nemluvíme o místě na zadních sedačkách, které několikrát překonají Vaši představivost o prostoru tohoto auta. Je totiž použito podvozku, z modelu i30 kombi. Tudíž je dosaženo dostatečného prostoru pro zadní cestující. Středový tunel se vyznačuje velkými a přehledně rozmístěnými tlačítky jednotlivých funkcí, které jsou podsvětleny již typickou modrou barvou.
Nejvíce nás zaujal zúžený tunel, který tvoří dostatek prostoru pro řidičovo pravé koleno a je opravdu k nezaplacení. Z toho by si většina značek měla vzít příklad.
Budíky jsou v bílo-modrém podsvětlení a jejich intenzita se nechá nastavit pomocí tlačítka umístěného vlevo u volantu. Uprostřed se promítají důležité údaje o aktuální spotřebě, průměrné spotřebě a dojezdu. A to vše v digitální podobě.
V námi testované verzi byla výbava Style doplněná o výbavu Luxury za 60.000 Kč, která obsahovala kožené čalounění sedadel, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče včetně bederní opěrky, vyhřívání předních sedadel.
Základní výbava obsahuje:
Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, aktivní přední opěrky hlavy, ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, stabilizační systém VSM vč. protiprokluzového systému TCS, integrované rádio, CD přehrávač, MP3, USB+AUX, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, 6 reproduktorů, úchyty Isofix pro dětskou sedačku, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (automatické odemčení v případě nárazu), dálkové ovládání centrálního zamykání vč. Alarmu, dešťový senzor, dvouzónová automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování a ionizérem, elektrické ovládání předních i zadních oken, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, tempomat, textilní čalounění výplně dveří, tónovaná skla, zadní parkovací senzory, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, látkové čalounění sedadel.
Cena testovaného modelu včetně všech příplatků činila 442.990 včetně DPH.
Základní verze Classic od 324.900 Kč
Verze Comfort od 349.990 Kč
Verze Style od 369.990 Kč