Lotus poprvé představil Evoru již v roce 2008. Nástupce po Evora 400 a Evora Sport 410, nové GT je lehčí a hbitější. Na „americkou stovku“ (0-96km/h) se dostane za necelé 4 sekundy.
foto: Lotus
Každý fanoušek Lotusu momentálně sleduje dění okolo hypersportu Evija. Jenomže první elektromobil se do prodeje dostane až příští rok. Svou pozornost si, ale určitě zajistí také oprášená Evora. Kromě dvoumístné verze se bude vyrábět i jako 2+2 místní kupé. Auto váží 1440 kg, je ale možné dalších 32 kg ubrat, a to pomocí uhlíkového paketu, který přidá karbonovou střechu nebo difuzor, karbonový přední nárazník a titanový výfuk.
foto: Lotus
Pohon obstarává přeplňovaný zážehový 6-válec od Toyoty s objemem 3,5 litru, výkonem 416 koní a točivým momentem 430 Nm, ve spojení s automatickou 6-ti stupňovou převodovkou dokonce až 450 Nm. To vše podporuje také nový mezichladič stlačeného vzduchu s kapalinovým okruhem. Že nejde zrovna o levnou hračku naznačuje i to, že za sporťáček od Lotusu zaplatíte minimálně 2,2 milionu korun. Za jednotlivé příplatky nezaplatíte žádné malé peníze. Automatická převodovka za 62 tisíc korun, za titanový výfuk nebo netradiční lakování dokonce 184 tisíc korun.
foto: Lotus
Více info najdete na oficiálních stránkách Lotusu.