Foto: Audi
Audi obdarovalo svůj nadčasový model R8 novým faceliftem a dodalo tak nové „erosmičce“ decentní, ale přesto kvalitní změny. Účelem a hlavními důvody této změny bylo určitě omlazení modelu, ale také trocha zatraktivnění a neupadnutí do dlouhodobého spánku R8. Dlouhodobý spánek proto, jelikož na tomto modelu se v podstatě 5 let nic nezměnilo, ale proč by se taky něco měnit mělo, když k tomu nebyl žádný důvod. R8 je velmi populární a řadí se tak mezi vrcholové supersporty.
Foto: Audi
Pojďme se postupně dostat k těm velmi decentním a minimálním změnám. Na Audi R8 nejsou opravdu skoro žádné viditelné změny, tedy pokud nebudete mít rozsvíceno. Říkáte si proč rozsvíceno? Důvod je jasný, „erosmička“ má nové LEDky, které dodávají autu lepší design a je tak zcela modernizován. Když jsme u té přední části vozu, tak přední maska také nezůstala zcela původní. Maska chladiče dostala lesklou, černě lakovanou mřížku.
Foto: Audi
A jak to je se zadní části? Vzadu jsou také nové LEDky, nový pořádný difuzor a také dvě velice mohutné koncovky výfuků, které jsou na první pohled nepřehlédnutelné, jsou nově tvaru kruhového a velice se nám líbí.. 🙂
Foto: Audi
Interiér moc změn také nenabídne. Jediné co je tak nové je grafika ovládacího systému a nová pádla pod volanty, která slouží k řazení.
Foto: Audi
Taková větší novinka u tohoto faceliftu je, že audi dostane novou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku S-tronic. Oproti původní převodovce R-tronic má být podle Audi vůz rychlejší, úspornější a také více ekologický, protože emise se snížily o 22 g na 1 km. A jak to je s motory se dozvíte právě teď. Motory jsou stejné a nabízí tak základní motor, kterým je osmiválec 4.2 FSI s výkonem 430 koní, točivým momentem 430 Nm a z 0-100 to tento osmiválec zvládne za 4.3 s. Maximální rychlost činí 300 km/h. Pokud byste chtěli zažít lepší zážitek a ještě lepší jízdu je pro Vás připraven desetiválec 5.2 FSI, který má výkon už 525 koní a točivý moment 530 Nm!!
Díky těmto číslům je desetiválec schopen zrychlit z nuly na sto za 3,6 s a ručička na tachometru se zastaví na čísle 314 km/h. A jestliže se nespokojíte ani s tímto motorem, je pro vás přichystána náhrada za verzi GT, která bude označována R8-Plus, také s desetiválcem, ale už s 550 koňmi, točivým momentem 540 Nm, zrychlení z nuly na sto stihne za pouhých 3,5 s a maximální rychlost je už 317 km/h, která bude prodávána pouze ve verzi kupé. Myslíme si, že audi se má zase čím chlubit a tento facelift se ji hodně povedl. Prodej tohoto vozu by měl začít na konci tohoto roku.