Dnes máte s autozone.cz možnost nahlédnout na jeden z největších masakrů Ženevského autosalonu a tím je Italský drak od Lamborghini. Při prvním pohledu na tento vůz jsme si připadali jako na jiné planetě. Jestliže se chcete dozvědět něco více, čtěte dále.
Foto: Lamborghini
Aventador J vychází ze supesportu Aventadoru, ale většina je na tomto voze zcela nové, což je na první pohled hned jasné. Italští inženýři se hlavně zaměřili na hmotnost, aby jízda byla zaměřena výhradně na požitek z jízdy a nikoliv na luxus v interiéru a podobné věci. Hmotnost činní 1 575 Kg, což je opravdu výborné. Když jsme u té hmotnosti, tak jestliže jste očekávali při letních vedrech pomoc klimatizace, tak této pomoci se nedočkáte. Dále chybí i navigace a při výrobě byl použit uhlíkový kompozit. Pokud si ale myslíte, že chybějící klimatizace by byla problémem, tak jste na omylu. „Jéčko“ nemá ani žádnou střechu ani žádné přední sklo!!!
Přední část automobilu je podle nás jedním z dalších masakrů a šíleností na tomto voze, stejně tak jako zadní část a prostě celý vůz. Z auta jde dravost a závodní síla je na prvním místě. Předek tvoří obrovský nárazník s mohutným nasávacím otvorem a doplňují ho malá světla ve tvaru rozzlobeného zabijáka.
Foto: Lamborghini
Dostaňme se k „zadku“ auta. Je to prostě úchvatný pohled. Čtyři mohutné koncovky výfuků, obrovský difuzor a velké přítlačné křídlo, které Vás ujištěně přitlačí k vozovce. Světlomety jsou podobně zakryté jako vpředu, a připadá nám, jako kdyby nám dávaly najevo „držte se ode mě dále“.
Boční pohled nám ukazuje velké průduchy, jako kdyby jim Lambo dýchalo a pohlcovalo všechen vzduch kolem něj. Automobil se zdá velice svalnatý, jako by neměl žádné konkurenty jemu silné a věříme, že kdyby se pořádala soutěž v kulturistice automobilů, tak Lambo by obsadilo první příčkyJ. Délka je 4 890 mm, šířka 2 030 mm!! a výška činní 1 110 mm. Velmi nízké a široké – tak jak to mělo být. Další krásnou věcí na designu tohoto supersportu jsou kola. 21 palců vzadu, 20 palců vpředu. Uvnitř kol jsou karbonové vrtulky, které chladí brzdy.
Foto: Lamborghini
Uvnitř vozu, jestli se dá takto říci vozu bez střechy je holá středová konzole, která je propojena s karoserii a tak je Lamborghini spojeno do jednoho kusu. Jak jsme již zmínili, uvnitř není ani klimatizace ani navigace. Pod volantem jsou pádla pro řazení. Když se podíváme pohledem zepředu, tak nejvyšším bodem je zpětné zrcátko, které se tyčí z karoserie.
Foto: Lamborghini
Pojďme se ale podívat na to nejdůležitější. Pohon je stejný jako u klasického Aventadoru, na všechny čtyři kola. Pod kapotou je dvanáctiválcový motor se zdvihovým objemem 6,5l, který má výkon fantastických 700 koní!!! Z 0-100 to s přehledem zvládne pod 3 sekundy a maximální rychlost je omezena na 300 km/h. Nedokážu si představit jak vypadá jízda 300 kilometrovou rychlostí bez předního sklaJ. Jisté je ale to, že spojením lehké hmotnosti a obrovským výkonem musí být jízda opravdu fantastická a zážitek na celý život. Pokud by jste si chtěli Lamborghini Aventador J zakoupit a máte našetřeno 2 miliony eur, což je v přepočtu 50 milionů Kč, máte smůlu. Aventador s označením J bylo vyrobeno jen jedno, a to které byla vystaveno v Ženevě. Bohužel to už svého majitele má.