Foto: Ford
Jedním z představených novinek na Ženevském autosalonu byl nový Ford Fiesta ST. Tato nejrychlejší Fiesta s označením ST, kterým tato automobilka své nejrychlejší vozy takto označuje, skrývá pod svou kapotou velmi zajímavý motor s zcela vysokým výkonem a zajímavým vzhledem. K technickým parametrům se ale dostaneme později, pojďme se nejdříve podívat na vzhled.
Foto: Ford
Na první pohled se nám auto velice líbí a chytá takový ten pravý šmrnc, kterou by sportovní verze mít měla, zkrátka vzhled vozu je velice povedený. Když si zaostříme na přední část, zjistíme, že dominantou a nepřehlédnutelným znakem této Fiesty ST je samozřejmě maska chladiče s logem ST. Vypadá to jako kdyby Ford chtěl dát najevo svou dravost a svou mohutnou maskou chladiče pohltit všechny své konkurenty. Pod chladičem se skrývá sportovní nárazník s integrovanými mlhovkami. Přední světlomety obsahují takřka už nezbytné LEDky pro denní svícení.
Foto: Ford
Na zádi vozu najdeme dvě koncovky výfuků a nad zadním oknem se nám tyčí výrazný spojler, který zase vozu dodává tu dravost. Jako je na přední části vozu povedená maska chladiče, tak v zadní části se Fordu povedl vyvedený nárazník s difuzorem.
Foto: Ford
Změny na karoserii nejsou až tak výrazné, ale i přesto se nám vzhled tohoto Fordu velice líbí a zamlouvá se nám.
Foto: Ford
Tento ostrý hatchback změnil oproti své klasické „obyčejné“ Fiestě svůj podvozek, který je snížený o 15mm a může se vychloubat technologii Torque Vectoring Control. Za zmínku také stojí povedená litá kola.
Abychom měli doplněný kompletní vzhled tohoto krasavce, chybí nám jediné – interiér. Ten se oproti klasické Fiestě moc nezměnil a zůstal takřka stejný. Asi bychom měli zmínit logo ST na volantu, sportovní pedály, minimálně pozměněné barevné odlišení na palubní a přístrojové desce a určitě sportovní sedačky Recaro, které Vás bezpečně udrží při rychlejším projetí zatáček.
Foto: Ford
Pomalu se dostáváme ke konci, ale nejdříve pojďme nahlédnout co dělá toutou Fiestou Fiestu ST.. J Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzinový motor 1.6 EcoBoost, který má skvělý výkon a přitom dá se říci nízkou spotřebu. Když jsme se dostali k nejvyššímu výkonu, tak výkon je 132 kW – 180 koní a točivý moment je 240 Nm, což je opravdu výborné. Zrychlení z 0 na 100 zvládne těsně pod 7 sekund a ručička tachometru se vyšplhá až na 220 km/h. Emise jsou o 20% nižší než u předchozí verze. Pokud Vás zajímá cena, tak ta ještě není uvedena, ale zatím se tímto problémem zaobírat nemusíte – prodej začne až začátkem roku 2013.