Na první pohled se zdá být nová řada Clia, podobná těm předešlým, ale po nahlédnutí do interiéru zjistíme řadu novinek spojené s pátou generací vozu.
foto: Renault
Interiér nejprodávanějšího modelu od Renaultu se změnil k nepoznání. Tvrdé plasty nahradí měkčí materiály, slot pro multimediální rozhraní nahradí 7- nebo 10-palcový tablet a v nejdražší verzi nabídne dokonce 9,3-palcový virtuální kokpit, díky kterému se zbaví analogových budíků. Do nabídky se také dostane nová RS Line na místo původní GT Line. Sportovní verze je podporována plastovými výplety masky, spoilery a nebo dokonce 17- palcovými koly. Luxusní verze Initiale Paris je zdobená chromovými detaily.
foto: Renault
Motory jsou zatím jeden velký otazník. Avšak jasné je, že místo doposud klasické 0,9 TCe se stane základním motorem benzinový 3- válec 1,0 Tce. Nové micro nabízí výkon 74 nebo 86 kW a točivý moment 160, respektive 180 Nm, obdobné to bude i u Clia. Ty nejslabší verze dostanou jak 5-stupňový manuál, tak i automatickou převodovku CVT. Silnější bude spojována standardně se 6-stupňovým manuálem. Jak to bude s dieslovými motory je zatím nejasné. Jednalo by se o 4-válec 1,5 Blue dCi. Těšit se ale můžeme na hybrid, vyvinutý ve spolupráci aliance Renault-Nissan. U nás se novinka představí v září.
foto: Reault
Více info najdete na oficiálních stránkách Renaultu.